Aangekomen op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter - WaarBenJij.nu Aangekomen op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Curacao

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag was een lange dag. Om 6.00 ging de wekker... klaarmaken voor de reis naar onze vakantiebestemming: Curacao!! Even wat opfrissen, wat eten naar binnen werken en al snel stonden we op Schiphol airport.

Vanaf ons hotel hadden we binnen 30 minuten onze bagage gedropt en 20 minuutjes daarna, waren we door de paspoort controle. Op naar de Gate! We moesten naar F07, waar onze boeing 747-400 al op ons stond te wachten. Drie kwartier voordat het vliegtuig vertrok, zijn we door de douane gegaan. Met een klein beetje vertraging vlogen we rond 10.00uur (nl-tijd) de lucht in richting Curacao.

We hebben een heerlijke vlucht gehad. Het eten was prima, en het personeel was super vriendelijk. We hebben ons vermaakt met het kijken van films en het maken van een aantal puzzeltjes. Ik heb 4 films gezien, Waarvan After earth en Red2 de leukste waren. Ook Rush was een leuke film. Tijdens het kijken van Rush, stond ineens bij iedereen in het schermpje: '*Info: Zowel de heren als de dames hebben Goud gewonnen met de ploegen-achtervolging'.Toch leuk dat de crew van KLM, hier op 11.000 meter hoogte nog aan heeft gedacht.

Na de eerste maaltijd, werdt Annie verrast door één van de stewardessen. Ze kwam met een, door Denise en mij gregeld cadeau, naar de stoel van Annie en overhandigde haar het cadeau. Annie was totaal verrast en had dit natuurlijk niet aan zien komen. Het was een schaalmodel van het toestel waar ze op dat moment in vloog. Dit was een Boeing 747-400.

na 9 uur en 22 minuten zijn we veilig gelandt op Curacao. Wat heerlijk om de zon weer op je lichaam te voelen. Zoals we al vanuit de cockpit hadden gehoord, was het 29 graden op moment van landen. Gelukkig hadden we onze schoenen al ingeruild voor een setje slippers en hadden we onze vesten ook al in onze handbagage gedaan.

Buiten op Hato Airport, stond de eigenaar van ons resort al op ons te wachten. Het was een hele vriendelijke man, ooit geemigreerd naar curacao en voor zichzelf begonnen. In 15 minuutjes bracht hij ons naar onze eindbestemming.

Eenmaal in ons appartement aangekomen, heeft pascal ons een rondleiding gegeven door ons appartement. We hebben 6 bedden in ons appartement staan, en het ziet er allemaal heel verzorgd uit. Ik heb er wat foto's bij gedaan ter verduidelijking.

De rest van de dag hebben we gebruikt om alles op orde te maken en het complex te verkennen. Het is een vrij klein complex met 24 appartementen. In het midden hiervan is een zwembad, en die moest ik natuurlijk direct even uitproberen.

Inmiddels is het hier 20.00 uur ( 1.00 uur in nederland) en zit ik nog heerlijk op onze 'veranda'. Er waait nog een windje, is al pikke donker en het is zo rond de 23 graden. Ik hoor de wind door de palmen blazen en op de achtergrond hoor ik de krekels tjirpen.

Wat een heerlijk vakantiegevoel is dit toch! Ik zou zeggen.. tot morgen...

• 23 Februari 2014 - 08:04

Annemiek:

Leuk om deze verslagen te lezen. Ik ben er de dag mee begonnen. Wat ziet het er allemaal geweldig uit, zeg! Heel leuk om zo op de hoogte te blijven.

• 23 Februari 2014 - 20:14

Marion Van Ast:

Heel mooi appartement,je hebt nog bedden over.Laat even weten gaan we gelijk boeken.
    Mooie dagen we blijven jullie volgen.