Kajakken over de blauwe zee - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Peter - WaarBenJij.nu Kajakken over de blauwe zee - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Peter - WaarBenJij.nu

Kajakken over de blauwe zee

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 December 2015 | Anguilla, Anguilla

Donderdag 10 december hebben we een sportief dagje gehad richting pinel Island en Little key. Als vervoermiddel hadden we vandaag een twee persoons kajak. Denise voorin en ik sloot de rij door achter in de kajak te gaan zitten. Onze bagage (camera’s, handdoeken, zonnenbrand etc) lagen midden op de kajak in een dry-bag. De overtocht naar Pinel Island duurde ongeveer 20 minuutjes.

Tegen de stroom in, kwamen we binnen 20 minuutje aan op het strand van het eiland. Een super mooi strandje, waar haast geen golven waren en je heerlijk kon genieten van zon, zee en strand.
Toen we het eilandje een beetje gingen verkennen, kwamen we hele mooie leguanen tegen. Zo groen als deze hadden we ze nog niet gezien. Één was een beetje oranje van kleur. Hij was de baas en rende zo af en toe achter de andere aan als ze niet luisterde.

Tegen de middag werd het ineens druk met boten die als paddenstoelen uit de grond kwamen zetten. Een stuk of 10 boten legde aan en kwamen ons idyllische plekje verpesten. Naja, zo erg was het niet, maar het waren wel een boel mensen voor zo’n klein eilandje. Het eilandje had trouwens 2 stranden. Het strand waar we met de kajak op waren gestrand en een strandje aan de zee-kant wat we met de kajak niet konden bereiken in verband met hoge golven ( iets té avontuurlijk met een tas vol apparatuur )

Toen de toeters van de boten begonnen te klinken, dropen de meeste mensen weer af, terug in hun bootjes. Na nog even van de zon te hebben kunnen genieten, gingen wij met de kajak naar Little key, een nóg kleiner eilandje, vlak bij Pinel Island.
Na wat gepeddel rondom het eilandje, hadden we onze kajak voor anker gelegd op het ‘groote’ zandstrand. Echt een super mooi plekje, helemaal alleen in de natuur zonder mensen om je heen. Heerlijk rustig. Na wat mooie foto’s gingen we op schildpaddenjacht. Deze zouden zich verscholen houden in het zeegras op de bodem van de zee. De zee was trouwens niet diep, want je kon overal staan. Na wat geduld kwamen de schilpadden her en der naar boven om te ademen. Geweldig om dobberend op een azuurblauwe zee, met z’n 2en te genieten van deze mooie natuur. Helaas hebben we geen foto’s maar de herinneringen pakken ze ons niet meer af. Wauw!

Na anderhalf uur hadden we lang genoeg op de zee gedobberd en gingen we weer terug naar het ‘vaste land’. Het was een heerlijke dag.

Vrijdag hebben we een lekker rustig dagje gehad waarin we nog een keer naar Mullet Bay zijn geweest. Vandaag hadden we onze eigen parasol mee omdat het niet zo hard waaide en dat bleek een ideaal ding te zijn. Op Mullet Bay hebben we kip van de BBQ gegeten. De hele dag gaan er de lekkerste geuren over het strand, om zo iedereen in de BBQ-stemming te krijgen. Vandaag hadden ze ons te pakken en konden we de verleiding niet weerstaan.

Ook hebben we vandaag afscheid genomen van Maho Beach. We hebben nog wat leuke foto’s geschoten van wat vliegtuigjes. Vandaag kwamen meerdere vliegtuigen echt heel laag over. Ons instinct zei: BUKKEN! Sommige vliegtuigen knipperde met hun lichten om naar ons te zwaaien. Andere piloten zwaaide vanuit de cockpit onze kant op. Echt een leuke ervaring voor als je van vliegtuigen houdt.

Morgen onze laatste dag genieten van al het moois hier. Zondagmiddag vertrekken we weer richting
Nederland.

• 12 December 2015 - 08:01

Annemiek:

Wat mooi allemaal, prachtige foto's ook!

• 12 December 2015 - 13:15

Oma:

Wat een mooie vacantie hebben jullie .