De eerste volledige dag op het eiland. - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Peter - WaarBenJij.nu De eerste volledige dag op het eiland. - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Peter - WaarBenJij.nu

De eerste volledige dag op het eiland.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 November 2015 | Anguilla, Anguilla

Vandaag werden we wakker en toen wisten we het zeker. Hier willen we geen 4 nachten blijven slapen. Het waren niet de harde plensbuien van afgelopen nacht die dit hebben doen beslissen, maar meer de algehele sfeer van het appartement. Ook voelde we ons niet echt veilig en alle sloten die er waren, waren bijna allemaal kapot.

Na wat wikken en wegen, zijn we op Ann afgestapt en hebben we verteld wat ons dwars zat. Ergens snapte ze ons wel en wenste ons veel plezier en succes toe bij ons nieuwe verblijf. Ann was echt een hele aardige vrouw en de manier waarop ze dit heeft afgehandeld verdiend een pluim. (als ze dan ook echt doet wat ze heeft beloofd, maar dat gaan we nog wel zien)

Nu zitten we in een hotel, wat luistert naar de naam: Ana Caona Boutique hotel. Een veel moderner, netter, en toeristischer hotel met alle daarbij horende faciliteiten. Heerlijk! Wat een verschil ten opzichte van gister.

Omdat we aan de vroege kant waren, konden we nog niet direct naar onze kamer. Daarom hebben we onze koffers bij de receptie gezet en konden we zelf gaan genieten van zon en zee op nabij gelegen Meads bay, één van de stranden van Anguilla. De man die ons de weg naar het strand wees, vertelde ons al dat de zee momenteel erg ruig is. Verder was deze man erg nieuwsgierig naar waar we vandaan kwamen en of we vaker reisden. Eenmaal bij het strand aangekomen, konden we 2 bedjes en een parasol aanwijzen. Vervolgens maakte hij de bedjes klaar en voorzag deze van 2 handdoeken.

Na 5 minuutjes op het bedje te hebben gelegen, wilde ik al snel het water in. Wat een joekels van golven waren het. Al snel stond ik tot mijn middel in het water en sprong ik zo hard als ik kon om op die manier boven de golven uit te komen. Soms lukt dat, maar soms ook niet, met als gevolg dat ik al koppeltjeduikelend door de golven werd meegenomen richting het strand. Heerlijk om mezelf even uit te leven op een stukje natuurgeweld.

Na 13.00uur konden we onze nieuwe kamer in. Heerlijk, wat een verbetering en wat waren we blij met deze nieuwe kamer. Na ons wat te hebben opgefrist, hebben we besloten om naar nog een ander strandje te gaan. Dit strand heette Rendezvous bay. Het is al bijna gewoon geworden, maar hier was het water ook weer zo blauw en het zand zo wit. Prachtig! Ondanks dat het weekend was en de Anguilla-

Qua vissen hebben we nog niet veel gezien. Het water is te onstuimig, waardoor vissen zich verschuilen in de koralen en kliffen. Daarbij is het water ook redelijk troebel, door de vele stromingen die de golven veroorzaken. De komende dagen zou het wat rustiger worden, dus we achten de kans groot dat we nog wel wat gaan zien hier op Anguilla.

Nog even wat extra info over Anguilla:
Inwoners: 13.254
Hoofdstad: The valley (stelt echt geen hol voor)
Valuta: Oost Caribische Dollar (XCD) USD accepteren ze ook
Taal: Engels
Tijdverschil: In de winter 5 en zomers 6 uur vroeger

• 29 November 2015 - 02:08

Lonnieeee:

Lekker springen in de golven!! :-D enjoy

• 29 November 2015 - 07:53

Annemiek:

Leuk om je verslagen te lezen.
    Vanaf nu heerlijk genieten :-)