Laatste volle dag op dit gave eiland - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter - WaarBenJij.nu Laatste volle dag op dit gave eiland - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter - WaarBenJij.nu

Laatste volle dag op dit gave eiland

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag gingen we al weer vroeg naar het westen. We dachten weer mooi op tijd te zijn voor een plekje op het strand. Dit bleek niet zo te zijn. Het was namelijk Carnaval op Curaçao, en dat betekende, dat alle antilianen vrij waren vandaag. Dit was goed te merken op de stranden.

Het eerste strandje wat ‘de grote knip’ heet, was prop vol met dikke, dunne, jonge en oude antilianen. Daarom hadden we maar besloten om naar ‘Lagun beach’ te gaan. Ook hier zaten onder iedere palmboom wel een handje vol mensen je aan te kijken. Ze zaten om 10 uur al met hele groepen bij elkaar, met grote Jerrycans met drinken erin, om zo de zondag door te komen.

Na wat foto’s te hebben gemaakt van het mooie strandje (lag in een baai met een aantal vissersbootjes op de wal), zijn we maar weer terug gereden naar het strand Cas Abou. Ook hier was het erg druk, maar plaats genoeg om onze handdoekjes uit te leggen. Vandaag een keer zonder ligbedjes en vol in de zon.

Denise en ik zijn samen nog de zee in geweest om even lekker af te koelen. Wat is het toch heerlijk dit eiland. Jammer dat we morgen al weer weg moeten. Rond de middag hebben we nog even bij het zwembad op het resort gelegen, om ook daar nog even van de zon te kunnen genieten. Door onze late check out van morgen, kunnen we ook morgen nog tot een uur of 14.00uur gebruik maken van ons appartement en zwembad.

Om de geslaagde vakantie goed af te sluiten, zijn we ‘s avonds met z’n 3-en uit eten geweest bij het restaurant: ‘The Piratebay’. Normaal gesproken download ik hier mijn films, maar vandaag konden we hier, tijdens de zonsondergang, genieten van een heerlijk diner. Voetjes in het zand, de zee op een meter of 5 van je verwijderd en heerlijk genieten van de laatste avond op Curaçao. Het was een hele mooie ervaring en een plekje om nog eens naar terug te keren, mochten we ooit nog op dit mooie eiland terug komen.

Toen weer met de auto terug naar ons resort... Het was voor mij de eerste keer dat ik hier in het donker reed. Toch weer heel anders dan overdag. Nu zag je, dat niet alleen de weg, maar ook sommige auto’s wat gebreken hadden. We hebben 3 auto’s gezien die de koplampen niet aan hadden staan en verder zag je regelmatig dat 1 van de 2 achterlichten het niet deden. Verder zijn lang niet alle wegen verlicht en zie je de gaten in de weg ook niet goed zitten. Al met al weer een uitdaging om heel thuis te komen.

We zitten nu gezellig in de woonkamer onder het genot van een drankje en de restjes uit de koelkast. Morgen hebben we een lange reisdag te goed. We gaan rond 14.00uur (19.00 nederlandse tijd) richting Hato airport en zullen daar om 17.00 (22.00 nederlandse tijd) het luchtruim invliegen richting ons kleine/KOUDE kikkerlandje. Dinsdag rond 6.55uur zullen we weer Nederlandse grond onder onze voeten voelen.

Tot dan lieve familie, vrienden/collega’s!

PS: in Nederland zal ik het laatste reisverslag van deze vakantie posten. nog eventjes geduld dus :)

• 03 Maart 2014 - 15:25

Marion Van Ast:

Wat gaan we dit missen,het was altijd weer leuk om te lezen.
    We wensen jullie een goede reis terug naar Nederland.
    Groetjes Roel en Marion :)