Cas Abou Beach - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter - WaarBenJij.nu Cas Abou Beach - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter - WaarBenJij.nu

Cas Abou Beach

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag gingen we naar Cas Abou. Dit is 1 van de mooiste natuurlijke stranden van Curaçao. Ondanks dat we weer mooi op tijd waren, waren we niet de eerste op het strand vandaag. Gelukkig konden we nog wel een plekje vinden, waar we met 3 ligbedjes in de schaduw konden liggen.

Dit strand heeft bij ons toch wel de meeste punten gescoord. Het water was super blauw, het strand super wit, weinig stenen in de branding en erg mooie plekjes om foto's te maken. Wat ook erg leuk was, waren de leguanen die over het strand liepen. Ze kwamen tot een meter bij je vandaan. Wat een mooie beesten zijn dat. Ze lijken heel lomp en grof, maar als je ze goed bekijkt zijn ze toch wel heel soepel. We hebben er over nagedacht om ze aan te raken, maar dat durfde we toch maar niet ( mietjes =) )

In de middag zijn we naar het restaurant 'Karakter' geweest. Dit was ook een erg mooie plek, met mooi uitzicht over de Caribische zee. Het restaurant stond op een privé terrein en was beveiligd met security. Voordat we naar binnen mochten, moesten we onze naam opgeven en zeggen wat we kwamen doen. We hebben ons netjes gedragen, zodat jullie ons straks ook weer veilig terugzien. Op het terrein stonden veel luxe villa’s. je kon wel zien dat dit het luxe deel was van Curaçao. Er woonden haast geen antilianen, maar het waren voornamelijk geëmigreerde mensen die genoeg geld hebben voor een 2e huis, of het fijn vinden om beveiligd te wonen. Dit was ook terug te zien op de menukaart. Er stond serieus een fles wijn op voor 380,- gulden. Dit is omgerekend 154,- euro. Wij hebben het bij een cola en de tapas gehouden, dus voor ons was het allemaal prima te doen.

Na de tapas weer in ‘de achtbaan’ naar huis. De wegen gaan vrij veel op en neer. Als je dan wat harder over een heuvel rijdt en ineens naar beneden duikt, dan voel je dat in je buik. Erg leuk om te doen! Ook hier blijft het oppassen, want door de begroeiing langs de weg, zie je in bochten niet of er tegemoetkomend verkeer aankomt.

Toch ook vandaag weer veilig aangekomen en er wacht ons morgen weer een nieuwe dag.

Peter

Samen de wereld ontdekken, is iets wat Denise en ik allebei graag doen. Vooral de warme lande, met niet al te veel cultuurverschillen trekken ons aan. We proberen al onze reizen allemaal op het World Wide Web vast te leggen, zodat we het op een later tijdstip, makkelijk kunnen teruglezen.

Actief sinds 15 Feb. 2014