Sea Aquarium Beach - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter - WaarBenJij.nu Sea Aquarium Beach - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Peter - WaarBenJij.nu

Sea Aquarium Beach

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

25-2-2014: Vandaag zijn we 9 maanden getrouwd! Dit keer niet gevierd met een stuk taart, want dat was ons vorig jaar niet goed bevallen, maar vandaag hebben we een lekkere zoet/sappige watermeloen soldaat gemaakt.

Vanmorgen zijn we direct na het ontbijt naar het zuiden vertrokken. Vol goede moed, startte we de auto en reden we richting het zuiden. Dit keer geen wegafzettingen of andere onverwachtse dingen en we dachten: Het is een klein eiland, dus dat komt allemaal wel goed, maar al snel reden we dwars door het centrum van Willemstad. Dit, terwijl we er eigenlijk langs zouden moeten rijden. Toch leuk, al die kleine straatjes en rare kruisingen waar naar mijn idee geen logica inzit.

Om vervolgens de goede weg te vinden, was nog een beste klus. In nederland kennen we de borden langs de weg met daarop: nog 1100, 600 of 300 meter. Hier in Curacao is het net even anders... Hier is het: Bordje gespot en stuur omgooien :)

Omdat we toch al zo aan het dwalen waren door Willemstad, hebben we oma gelijk even de pondjesbrug laten zien en de typerende gekleurde huisjes aan de Punda-kant van de stad.

Aanstaande zondag is het Carnaval op Curacao en dat was nu al wel te merken. overal langs de weg stonden tribunes en stonden al tentjes klaar voor het grote feest. Jammer dat er zo super veel criminaliteit is tijdens dit soort evenementen, anders waren we zeker wel even gaan kijken.

Na 10 minuutjes hadden we de juiste weg gevonden, en konden we voor 5 gulden (ongeveer 2 euro) onze auto de hele dag op een parkeerplaats kwijt.

Voor Denise en mij, waren het allemaal herinneringen die weer naar boven kwamen. Dit was namelijk de plek waar we vorig jaar veel van onze tijd hadden doorgebracht. Sea Aquarium Beach met het leuke restaurantje Hemingway. hier hebben we weer kunnen genieten van veel zon en erg veel vissen. (zie foto's) De zon heeft goed zijn werk gedaan zullen we maar zeggen en de after sun hebben we niet voor niets meegenomen.

Rond 14.30uur hebben we lekker geluncht bij Hemingway, met uitzicht over het blauwe water. Oma had een lekkere Ham/kaas tosti en Denise en ik hebben ons laten verwennen met allebei een broodje carpaccio. Het was Wéér een dag, vol met heerlijk vakantiegevoel.

Tot morgen!

• 26 Februari 2014 - 15:20

Marion Van Ast:

Weer mooie belevenis hoor.Groeten uit Aalten

Peter

Samen de wereld ontdekken, is iets wat Denise en ik allebei graag doen. Vooral de warme lande, met niet al te veel cultuurverschillen trekken ons aan. We proberen al onze reizen allemaal op het World Wide Web vast te leggen, zodat we het op een later tijdstip, makkelijk kunnen teruglezen.

Actief sinds 15 Feb. 2014